Marca smo pisali o sklepu vlade, s katerim naj bi Slovenija končno postala polnopravna članica Evropske vesoljske agencije. Srce jim je padlo v hlače, saj se je vse skupaj ustavilo pri kaplji denarja iz morja državnih financ. Začetno breme agencije predstavlja 0.02 odstotka vseh odhodkov Slovenije.
“Spodbujati moramo investicije v gospodarstvo”
(Ne)včlanitev v agencijo ESA je dober indikator, da slovenski politiki zgornjo tezo uporabljajo le kot floskulo, brez konkretizacije v njihovih dejanjih. Ustaljena praksa plačila članarine agenciji iz tujine je, da se prav vsaki članici plačilo (v višini 2 milijona evrov) vsaj dvakratno povrne v obliki razpisov in naročil strokovnega, tehničnega ali teoretičnega dela.
Delo za agencijo je namenjeno visoko izobraženim kadrom, o katerih politična struja zopet pridiga, kako se morajo z vsemi močmi skupaj potruditi in najti način, s katerim jih bo zadržala doma. Za vsako težavo ne obstaja ena vsezajemajoča rešitev, ampak rešitve, ki pridejo ali jih naredimo v različnih obsegih in oblikah. Ena izmed rešitev se jim ponuja pred nosom; vendar se o včlanitvi ne bo odločalo, dokler ne končajo z načrtovanjem proračuna za leto 2016, ko bo za kakršen koli trud in delo na tem področju že zdavnaj prepozno.
Predvidevamo, da jih take investicije v gospodarstvo ne zanimajo, ker od tega nič nimamo. Povsem nesmiselno je plačevati članarino agenciji, ki soustvarja prihodnost človeštva na podlagi mednarodnega sodelovanja, ki s tem poskrbi, da imajo največjo korist prav naša podjetja s sedeži v Sloveniji, ki davke in delovna mesta plačujejo in ustvarjajo doma.
Neodločnost in izmišljevanje izgovorov z odsotnostjo odgovornosti
Odločitve zopet prelagajo z danes na jutri. Tako početje preprosto ni primerno za vlado Republike Slovenije in premierja vlade. O takih odločitvah je potrebna jasnost in deklarativnost: Odgovor na vprašanje ‘ali želimo biti člani Evropske vesoljske agencije, ki bo poskrbela za investicijo v gospodarstvo’ se lahko glasi samo DA ali (upajmo, da temu ne bo tako) NE. ‘Mogoče’ oziroma ‘jutri’ ni odgovor, s katerim se bo zadovoljila agencija, ki si s svojimi enkratnimi dosežki ustvarja pot, prostor in spoštovanje v očeh globalne javnosti.