Tako imenovani drugi protikoronski paket, ki ga je vlada potrdila na seji 21. aprila in je vseboval za dve milijardi poroštev za kredite podjetjem, še vedno ni zaživel v praksi. Po do sedaj dostopnih informacijah v okviru sheme ni bilo izdano še niti eno posojilo.
Poroštveni zakon je bil sicer sprejet mesec dni prepozno glede na druge evropskih države, v več kot mesecu in pol od njegovega sprejetja pa ta še vedno ne deluje. Na njegovo problematičnost smo v preteklosti že opozarjali, saj zaradi nejasnosti in oportunizma bank shema odpira pot kriznemu dobičkarstvu.
Najbolj ogrožena so predvsem majhna in srednje velika podjetja — hrbtenica slovenskega gospodarstva. Z nedelujočo shemo se finančno stradanje gospodarstva le še zaostruje.
Napovedi padca BDP so sicer različne, a se po napovedih UMAR-ja gibljejo med 8%, ob zaostrovanju razmer pa vse do 15%.³ Za primerjavo: v krizi leta 2009 je padec BDP znašal 7.8%.
V izogib dodatni ekonomski stagnaciji in povečanju brezposelnosti bi vlada morala ukrepati z direktno pomočjo majhnim in srednje velikim podjetjem in pa predvsem s spodbujanjem potrošnje prek direktnih nakazil državljanom.