Vse izjave

Proti privatizaciji Telekoma Slovenije

9. oktober, 2014 (nazadnje posodobljeno: 1. maj, 2018)
Članek se posveča naslednjim programskim točkam:  Privatizacija in upravljanje podjetij v državni lastiKljučna infrastruktura
Objavljeno v kategoriji: Ekonomija, Informacijska politika, Privatizacija, Telekom Slovenije

TL;DR Privatizacija Telekoma Slovenije

V Piratski stranki Slovenije smo se že pred letom in pol spraševali o potencialni prodaji Skupine Telekom Slovenije in Telekoma Slovenije, d.d.. Opozorili smo na nekatera problematična izhodišča, ki govorijo v prid prodaji našega največjega operaterja.

Danes, po državnozborskih volitvah, smo izvedeli, da se Telekom prodaja v celoti, vključno z infrastrukturo. Pirati nismo proti privatizaciji podjetij, vendar pa smo strogo proti privatizaciji tistih podjetij, ki imajo v lasti infrastrukturo, sistemskih podjetij in podjetij, ki imajo strateško pomembne storitve. Naš nadaljnji razvoj je odvisen od tega, kako dobro bomo znali upravljati z njimi in kako bodo le-ta zagotavljala vitalne potrebe po razvoju in gospodarski rasti v državi.

SMC oz. Miro Cerar je po nekaterih srečanjih z lobističnimi skupinami spremenil svojo predvolilno zavezo, po kateri naj bi se držal načela, da se podjetja z infrastrukturo ne prodajajo.

Tako je to v Sloveniji, nič novega. Vendar pa smo prepričani, da je takšna odločitev napačna in upamo, da se slaba praksa prevzemanja podjetij ne prenese iz tujine tudi k nam. Telekom ima enormen razvojni potencial in pomembno vlogo pri prehodu v t.i. digitalno družbo v Sloveniji.  Cena, po kateri naj bi se prodal, je namreč podcenjena.
Ob predpostavki države, da potrebujemo za izgradnjo potrebne infrastrukture širokopasovnih povezav, po oceni države 800 mio EUR in bi s tem pokrili še preostalih 135.000 gospodinjstev je jasno, da je Telekom, ki pokriva večino gospodinjstev v Sloveniji vreden vsaj 2,5 miljardi EUR. Kako (pre)poceni prodajamo Telekom, si lahko torej vsi predstavljamo. Novi kupec bo dobil moderno, razvojno usmerjeno podjetje, katerega kapital v infrastrukturi močno presega kupnino, kaj šele storitve in prihodke skupine.

Država ni nujno slab lastnik. Večina zahodnih držav EU ima v lasti svoja telekomunikacijska podjetja, bodisi neposredno bodisi posredno preko drugih podjetij v državni lasti. Nekatere neoliberalne dogme, izpodkopavajo zdravo in uspešno korporativno upravljanje državnih podjetij. Pogosto jih uprave teh podjetji pripravljajo na prodajo tujim, večjim korporacijam. Hkrati se pozablja, da so te korporacije v lasti drugih držav, ki uspešno upravljajo z njimi. Dobre prakse se moramo učiti od slednjih in ne nasedati interesnim skupinam, ki si od prodaje obetajo le profit.

Strinjamo se z oceno Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, da Republika Slovenija po razvitosti informacijske družbe primerjalno zaostaja, kar se nedvomno negativno odraža na drugih razvojnih področjih. Kot izpostavljajo na Ministrstvu, je ta problem posledica bistveno prenizkih vlaganj v razvoj informacijske družbe in premajhnega splošnega zavedanja o pomenu informacijsko-komunikacijskih tehnologij in interneta za razvoj gospodarstva, države in celotne družbe.

Piratska stranka Slovenije meni, da je dostop do širokopasovne povezave danes osnovna človekova pravica. Izobražen in informiran državljan se lahko konstruktivno vključuje v javne zadeve ter odloča o njih. Zato širokopasovni dostop prinaša pozitivne družbeno-ekonomske učinke za državo in državljane. Investicija v kvalitetno širokopasovno infrastrukturo je vitalnega pomena za razvoj Slovenije in predstavlja njeno nacionalno prioriteto. S privatnim kapitalom oz. prevzemom našega največjega ponudnika ne bomo dosegli zastavljenih ciljev. Ostale bodo bele in sive lise, ki jih še dolgo po 2020 ne bomo pokrili, kaj šele zagotovili dostop do nejvečje zakladnice človeštva do sedaj.

Izgleda, da se od digitalne družbe 21. stoletja tako poslavljamo.