Vse izjave

Na nakovalu zakona tudi nevladne organizacije in kmetje!

14. maj, 2015 (nazadnje posodobljeno: 1. maj, 2018)
Članek se posveča naslednjim programskim točkam:  GospodarstvoZadružništvo in kooperativeKmetijstvo, prehrana in gozdarstvo
Objavljeno v kategoriji: Ekonomija, Zakonodaja

Pretresov okoli Zakona o potrjevanju računov še ni konec. Prejšnji teden je Vlada sprejela predlog tega zakona, ki poleg vpliva na konkurenčnost mladih tehnoloških podjetij in njihovo zmožnost, da obstanejo v Sloveniji, pretresa tudi nevladne organizacije in male kmete. Pri nevladnih organizacijah in malih kmetih je največja težava nesorazmerna obremenitev, ki jo zakon prinaša. Pirati nagovarjamo Vlado, da zakon dopolni oziroma spremeni tako, da bodo male nevladne organizacije, ki jim letni prihodki ne znesejo več kot 10.000 evrov, lahko preživela. Nesorazmerno obremenitev se mora odpraviti tudi zavoljo malih kmetov, ki letno v maloprodajo vložijo le odtenek pridelka! Vsi se zavedamo, da ravno te nevladne organizacije in mali kmetje spodbujajo lokalne aktivnosti, delujejo od ljudi, za ljudi ter omogočajo dostop do lokalnih in visoko kvalitetnih živil!

Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij (CNVOS) je Ministrstvu za finance že predlagal dopolnitev osnutka zakona, ki predvideva obvezno uvedbo davčnih blagajn, povezanih s FURS-ovim informacijskim sistemom. V čem tiči težava? Nevladne organizacije, ki letno proizvedejo manj kot 10.000 evrov prihodkov iz prodaje blaga in storitev, bodo po trenutnem predlogu zakona nesorazmerno prizadete! Predvsem, če bodo morale same poskrbeti, da pridobijo elektronsko davčno blagajno in programsko opremo, ki bo delovala s FURS-ovimi spletnimi sistemi, iz lastnih sredstev!

Kaj vse spada pod pojem Nevladne organizacije?

Nevladne organizacije (s kratico NVO) so organizacije, ki jih lahko na lastno pobudo ustanovi vsak izmed nas. NVO v vseh pogledih delujejo neodvisno od države in politike ter imajo nekaj temeljnih značilnosti. So nepridobitne , večinoma prostovoljne in prav vse morajo imeti neko obliko pravne osebe. V Sloveniji so to prvenstveno društva, ustanove in (zasebni) zavodi.

NVO tvorijo nevladni sektor, ki ga nekateri imenujejo tudi tretji sektor ali civilna družba. Opravljajo (vsaj) dve pomembni funkciji – zagovorniško in storitveno. Ob tem, da predstavljajo eno od oblik sodelovanja državljanov pri upravljanju države in družbe, so namreč tudi pomemben izvajalec splošnokoristnih  storitev na področjih sociale, zdravja, družine, mladih, kulture, športa, okolja itd.

Drugače rečeno – nevladne organizacije pomagajo tvoriti človeku prijazno in bolj pozitivno okolje, v katerem lahko njegova družina, predvsem otroci, lažje odraščajo, se razvijajo, živijo! Nepravično je, da je nekdo za svoje nesebično delo, ki koristi vsem nam, nesorazmerno obtežen z drago in nepotrebno nadzorno opremo za plačevanje davkov.

CNVOS predlaga dve rešitvi na težavo:

1.) Da uporaba elektronskih davčnih blagajn ni obvezna za nevladne organizacije, ki so imele v preteklem letu manj kot 10.000 evrov prihodkov iz prodaje blaga in storitev. Gre torej za prag, ki se nanaša samo na prihodke iz t.i. pridobitne dejavnosti in ne na celotne prihodke organizacije. Za organizacije s tako nizkimi prihodki iz prodaje je namreč še možno argumentirati, da bi obveznost uvedbe davčne blagajne zanje predstavljala nesorazmerno obveznost. Zanje predlagamo, da pri izdaji računov še naprej uporabljajo vezane knjige računov.

2.) Da naj FURS sam pripravi in na spletu objavi progam, ki ga bodo zavezanci (tudi NVO) lahko brezplačno prenesli na svoj računalnik ali tablico in ga uporabljali za potrjevanje računov, kot to zahteva zakon. Na takšen način bi država z minimalnim vložkom prihranila precej stroškov vsem tistim, ki bodo davčno blagajno morali uporabljati, saj bi jim s tem odpadli vsaj stroški nakupa in vzdrževanja programske opreme.

In kmetje?

Mali kmetje, ki v maloprodajo vložijo le odtenek svojega pridelka oziroma vrtnine, ki jih vzgajajo v manjših obsegih, je elektronska davčna blagajna nesorazmerna preobremenitev, saj bodo na koncu odšteli več denarja za vzpostavitev delujočega sistema, ki je povezan s FURS, kot bi ga lahko kadarkoli zaslužili! Zgodilo se bo dvoje: Kmetje bodo prisiljeni v pridelavo večjega obsega, ali bolj verjetno, ker jih finančni dejavniki v to postavijo, prenehali z maloprodajo visokokakovostnih pridelkov in se ponovno osredotočili na bolj obširno kmetovanje, ki bi bilo dovolj profitno za njihovo preživetje, brez dodatnih obremenitev.

Pirati smo mnenja, da izjeme ne bodo popravile slabega predloga. Zahtevamo, da se predlog spremeni tako, da bo mladim podjetjem omogočal razvoj in poslovanje s tujino na slovenskih tleh, našim nevladnim organizacijam in malim kmetom pa dopuščal obstoj! Povsem nesprejemljivo je, da državljani dopustimo zakon v takšni obliki!

Prva opozorila iz tujine so že nad nami.

We monitor the current tax changes in Slovenia. If the current legislation remains and the CC billing is not excluded from the law, we will have to discontinue the payment processing for Slovenian companies. I’m really sorry for this but the revenue that we make on this market is just to small to justify law implementation in our payment processing.”

Vir: Internetmojster.com

Davki so pomembni

Davki so pomembni, saj z njimi financiramo zdravstvo, šolstvo, socialo in druge državljanom pomembne storitve. Davek na dodano vrednost (DDV) je največji vir državnih dohodkov, zato zakon, katerega namen je povečati te dohodke na račun tistih, ki so se mu do sedaj nepošteno izogibali, mora nastati!

A predvsem tak zakon mora biti odličen zakon. Zato Pirati podajamo naše kritike in komentarje v upanju, da skupaj, z upoštevanjem vsakega dobrega predloga naredimo zakon, ki bo namenjen v dobrobit vseh nas!

Vsebine povezane z isto programsko točko

blog
Prav tako o programski točki: Gospodarstvo

Privatizacija: Slab biznis?

blog
Prav tako o programski točki: Gospodarstvo

Time-out Slovenija!

izjava
Prav tako o programski točki: Gospodarstvo

Davčno potrjeni računi bodo zatrli PayPal in Bitcoin v Sloveniji